2024: to może być rok Polskiego Radia Obecna skala zmian na kluczowych stanowiskach w Polskim Radiu jest ogromna, może nawet bezprecedensowa. Po owocach poznamy, na ile te roszady przyniosły realne efekty. Na razie w Polskim Radiu widać głównie mocno kręcącą się karuzelę kadrową, co budzi czasem kąśliwe komentarze w duchu „czy naprawdę wszystkich trzeba wymieniać?”. Są jednak także pierwsze sygnały zmian w sposobie funkcjonowania tej instytucji, raczej symboliczne, ale obiecujące. Wymienić warto choćby powrót publicznego nadawcy do relacjonowania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ponowne dołączenie do porozumienia I Love Radio, w którym do niedawna były tylko stacje komercyjne, a także premierę na antenie Trójki jednego z półkowników, reportażu Agnieszki Szwajgier i Adama Bogoryi-Zakrzewskiego „Nie chcę mieć dzieci”, zatrzymanego w 2020 r. przez ówczesne szefostwo Polskiego Radia.
SŁUCHACZU, WRÓĆ! Trzeba jednak pamiętać, że nie tak łatwo przyjdzie skłonić część słuchaczy, którzy zrazili się ostatnio do stacji publicznego radia, by zechcieli do nich wrócić. Zwłaszcza że z badań Radio Track (Kantar Polska) wynika duża lojalność słuchaczy wobec wybranej stacji – ponad połowa Polaków (57%) słucha w ciągu dnia tylko jednej. Przypomnijmy, że według najnowszej fali badania Radio Track (grudzień 2023 r. – luty 2024 r.) udział Programu 1 Polskiego Radia w czasie słuchania wynosi 5,1%, to spadek rok do roku o 0,4 pkt proc. i prawie trzy razy mniej, niż ma wicelider krajowego ryn84 MEDIA MARKETING POLSKA ku – Radio Zet (14,4%), a dystans wobec lidera – Radia RMF, jest ponad 5-krotny. Nawet biorąc pod uwagę misyjność (jakkolwiek koślawo realizowaną) publicznego nadawcy, ten wynik nie może zachwycać. Szczególny jest przypadek Programu Trzeciego PR (stabilny udział w czasie słuchania 2,2%), z którego w ostatnich latach wyrosły internetowe stacje Radio Nowy Świat i Radio 357.
Tu zdecydowanie nie ma powrotu do sytuacji sprzed 2020 r. – może zresztą na szczęście. Zespołu dawnej Trójki się nie przywróci, a powroty pojedynczych osób nie wstrząsną posadami nowych stacji, które już mocno wpisały się w krajobraz medialny, o czym mówi w zamieszczonej w tym raporcie rozmowie szef Radia 357 Paweł Sołtys.
Będziemy więc świadkami budowania od podstaw nowej Trójki, a Jedynkę i Dwójkę czekają zmiany zapewne mniej spektakularne, ale również bardzo potrzebne. (...)
Paweł Pasecki
22 strony
Raport w postaci pliku PDF.

  • O Raportach

    Seria opracowań dotyczących poszczególnych sektorów rynku mediowo-reklamowego
    ( „OOH”, „Wydawcy”, „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, „Agencje Interaktywne”, „Agencje Marketingu Zintegrowanego”, „Marka/Marketer”, „Nadawcy”, „Biura reklamy”, „Kronika”).
    Zawartość merytoryczną raportów stanowią podsumowania wydarzeń minionego roku, opis aktualnych trendów oraz prognozy szans i zagrożeń w najbliższej przyszłości. Raporty redagowane są przez zespół dziennikarzy „Media & Marketing Polska” i zgodnie z harmonogramem wydawniczym dołączane do wybranych wydań miesięcznika.

  • Gdzie moge zakupić Raport

    Raporty specjalne są dostępne razem z prenumeratą magazynu Media Marketing Polska lub w postaci dokumentu w formacie PDF.

    zakup prenumeraty magazynu Media & Marketing Polska
    zakup raportu w formacie PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Wydarzenia związane z Raportami

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Gala kokursu Golden Arrow, na której przyznawane są statueteki dla firm nagrodzonych i wyróznionych w rapocie specjalnym "Agencje Marketingu Zintegrowanego"
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    Pobierz cennik reklam
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.